Gimnastyka na szarfach

   

Czym jest gimnastyka na szarfach?

Gimnastyka na szarfach łączy w sobie taniec, gimnastykę i akrobatykę w jednym. Technika wiązań, owinięć rąk, nóg i korpusu daje możliwość wykonywania w powietrzu widowiskowych elementów akrobatyki: szpagatów, arabesek czy splitów.  Taniec na szarfach to połączenie piękna tanecznego ruchu z zapierającymi dech w piersiach ewolucjami w powietrzu.

Podczas zajęć kładziemy nacisk na rozwój gimnastyczny oraz artystyczny. Kursanci uczą się, jak opanować szarfę i wykorzystać jej atuty, jak bez nadmiernego obciążania stawów i kręgosłupa wykonywać elementy akrobatyczne oraz jak łączyć figury we wspólną całość by móc zaprezentować ułożoną choreografię

Profesjonalny taniec powietrzny, łączy kilka dyscyplin tj. taniec, akrobatykę, gimnastykę i kontorsję.  Dodając do tego siłę, odwagę , zręczność  tworzy się mini spektakl.  Akrobaci powietrzni wykonują swoje pokazy od kilku do kilkunastu metrów nad ziemią bez zabezpieczenia . Uważa się, że szarfa to  odmiana tańca współczesnego w przestrzeni  powietrznej.

Ciekawostki!

Inne nazwy szarfy: silk, tissue, materiał , taśma, wstążka, chusta powietrzna.


Materiał z którego wykonana jest szarfa to jersey

Najczęstszy  uraz przy ćwiczeniu na szarfach to.. oparzenie!

Wynalezienie szarf sięga lat 80-tych, a zawdzięcza się to francuskiemu artyście  Andre Simard

 

Jak wyglądają zajęcia?

 

Zajęcia skierowane do osób dorosłych i młodzieży (15+), zarówno amatorów, jak i osób mających już wcześniejsze doświadczenie w sportach aerialowych. Na zajęcia aerial silks zapraszamy wszystkich, którzy chcieliby oderwać się od ziemi, wzmocnić i rozciągnąć ciało, lub po prostu spróbować czegoś innego niż zwykły fitness!

Przebieg zajęć

Zaczynamy od rozgrzania ciała w sposób dynamiczny i statyczny, a następnie powoli rozciągamy się, aby przygotować się do wejścia na szarfy. Druga część rozgrzewki opiera się o ćwiczenia siłowe mające na celu wzmocnienie ciała i dogrzanie partii mięśniowych pracujących szczególnie intensywnie w trakcie treningu aerialowego.

Po rozgrzewce przechodzimy do głównej części treningu, jaką jest nauka plątań, figur, przejść i spadek na szarfach. Jeśli chcesz dowiedzieć się czego nauczysz się na poszczególnych poziomach.

Jak przygotować się do zajęć?

Na zajęciach obowiązuje strój sportowy: koszulka/body i legginsy, bądź kombinezon oraz skarpetki. Ważne jest, aby ubranie przylegało do ciała oraz zakrywało pachy i kolana (ze względu na ryzyko otarć). Wszelka biżuteria może spowodować uszkodzenie szarfy, a także stwarza niebezpieczeństwo dla osoby ćwiczącej.


m
Długość szarf w naszej szkole
h
Godziny przelatane w miesiącu
Tygodniowo odwiedza nas
%
Bezpieczeństwa

al. Bohaterów Września 12, Warszawa
w Stacja Grawitacja
ul. Zawiszy 14, Warszawa
FLY SCHOOL
al. Jerozolimskie 200, Warszawa
w Zone Fitness